Springe zum Hauptinhalt

Senior Media Activation Executive (m/f/d)

Düsseldorf Vollzeit Mit Berufserfahrung

About the team:

As a member of the Essence DE programmatic team, you will help execute the tactical planning, setup and activation of media campaigns across one or more countries via Google Ads and demand-side-platforms (DSP). Campaign objectives can range from Branding (e.g. awareness, consideration, intent) to Direct Response (e.g. usage, acquisition, ROAS) and will leverage a combination of real-time and guaranteed buying across both open exchange and/or direct publishers as needed.


Some of the things we'd like you to do:

Campaign Management

  • You will directly support 1-2 accounts
  • You are able to own campaigns at any time while assisting on others as needed 
  • You will support/own delivery of media plans, wrap-ups, and milestone outputs utilizing established best practices against client comm strat according to timelines 
  • You will launch campaigns on time with platform best practices (naming conventions, account structure, frequency settings, prebid, etc)
  • You will consistently deliver on daily/weekly tasks for all assigned campaigns (daily pacing, weekly client facing reports, data integrity, etc)
  • You will meet campaign objectives (KPIs, 65% Viewability, 95% Pacing), and/or flags potential pacing issues in a timely manner 
  • You will track sub-campaign level details including but not limited to pacing, performance, etc.
  • Growing knowledge of the programmatic/ad-tech ecosystem (publishers, data, platform, etc.) for specific APAC market(s) you are working on
  • Growing ability to prioritize tasks with minimal oversight from manager (able to discern cost/benefit to decide priorities independently)

A bit about yourself:

Required:

  • You bring several years of agency-side or client-side experience in working across programmatic display or video. Direct experience of managing DSP activity yourself is a must.
  • You have excellent skills in planning and deploying campaigns using Google Ads or enterprise level DSPs (e.g. DV360, The Trade Desk, Adform)
  • You have experience in working with media and tech partners; you should be able to critically assess partners and technology for consideration on your client's plans.
  • You have strong analytical skills and a natural affinity for numbers is key; you are be able to analyse raw data, draw conclusions and develop actionable recommendations as needed
  • You have interest in programmatic/ad/mar-tech

Desired:

  • Previous experience working on the programmatic/ad-tech buy-side (e.g. agency, trading desk, DSP company
  • Further Experience in Social-Media activation platforms (Facebook, TikTok, Snapchat, Instagram)
  • Experience with Google Analytics (or similar) and Google Marketing Platform products
  • Involvement with running campaigns across multiple countries / languages 
  • German language skills   

Das bieten wir dir - ein inspirierendes Arbeitsumfeld:


REMOTE WORK
Deine Arbeit passt sich deinen persönlichen Lebensumständen und der individuellen beruflichen Anforderung an - Nutze unsere hybride Regelung mit 40 % Remote Work neben der gemeinsamen Zeit mit deinem Team in unseren modernen Offices.

ZEIT IST KOSTBAR
Wir arbeiten 39 Stunden pro Woche und bei uns kannst du Überstunden natürlich abbauen. Du hast ein längeres, privates Projekt geplant? Dann nutzte unser Sabbatical Programm.

ES IST NOCH KEIN:E MEISTER:IN VOM HIMMEL GEFALLEN
Trainiere deine Skills mit unseren internen und externen Weiterbildungs- und Fortbildungsmöglichkeiten.

PERSPEKTIVE STATT FRUST
In unserem Agenturnetzwerk hast du vielfältige Möglichkeiten dich zu entwickeln, neue Themengebiete zu erlernen und zu meistern.

KLISCHEES GIBT ES AUCH BEI UNS
Ein umfangreiches Onboarding, abwechslungsreiche Team-Events und zahlreiche Corporate Benefits erwarten dich bei uns.

KUNTERBUNT STATT TRIST
Bleib dir treu. Egal ob Hemd, Hoodie, Bluse oder Base Cap, arbeite wie du dich wohlfühlst. Individualität wird bei uns groß geschrieben.

Wer wir sind:



Essence ist eine globale Mediaagentur, die objektive Mediaberatung und -selektion mit Data Science verbindet, um die Beziehungen zwischen Marken und Konsumenten zu bereichern. Zu unseren in Deutschland betreuten Kunden zählen u.a. Google, YouTube, Deutsche Bank, Airbnb und Subway. Essence beschäftigt weltweit über 2.000 Mitarbeiter, investiert über 4.3 Mrd. US-Dollar Mediavolumen und ist in 121 Märkten vertreten, mit Standorten in Nordamerika, EMEA und APAC.
Essence hat in den letzten Jahren mehrere internationale Auszeichnungen für seine Expertise im Bereich Programmatic und AdTech von renommierten Branchenpublikationen erhalten und wurde 2021 vom Campaign Magazine als EMEA Media Agency of the Year ausgezeichnet.

Erfahre mehr über Essence unter www.campus.groupm.de und bewirb dich innerhalb von 5 Minuten über unser Jobportal. Weitere Infos zum Bewerbungsprozess findest du hier. Wir freuen uns auf deine Bewerbung!

Jetzt bewerben

Unsere beliebtesten Benefits

MANAGED REMOTE WORKING

Deine Arbeit passt sich deinen Lebensumständen an - nutze unsere flexible Managed Remote Working Policy.

Flexible Arbeitszeit

Bei uns zählt das Ergebnis, nutze dazu unser flexibles Arbeitszeitmodell.

Individuelle Aus- und Weiterbildung

Die Mediabranche entwickelt sich täglich weiter und unsere Mitarbeiter ebenfalls.

Kein Dresscode

Bei uns kannst du, du selbst bleiben. Komm ins Büro so wie du dich wohlfülst.

Job-Alerts – wir halten dich auf dem Laufenden

Melde dich an, um einer der Ersten zu sein, die aktuelle Jobs erhalten:

Interessensschwerpunkte

Durch das Absenden deiner Daten bestätigst du, dass du unsere Datenschutzerklärung gelesen hast und damit einverstanden bist, E-Mails von uns zu erhalten.