Programmatic Manager (m/f/d)
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Düsseldorf
Voll/Teilzeit
Mit Berufserfahrung
Some of the things we'd like you to do:
Campaign Management- Put together media plans to achieve campaign goals
- Demonstrate clear and thorough understanding of display advertising and deliver well-developed intelligent campaigns to successfully hit client KPIs
- Deliver in-depth analysis to understand performance beyond top line metrics
- Manage the workload of yourself and junior team members to ensure all deadlines are met
- Manage the development and coaching of junior team members
- Agree with the clients/internal stakeholders on targets and how best to achieve them
- Provide spend forecasts and monitor campaigns
- Ensure work is in sync with overall media campaigns and plans are in agreement with appropriate Associate Directors and Account Director
- Work closely with the planning and client service teams
- Have an in-depth knowledge of digital display, and working knowledge of other biddable platforms (video, social, search)
- Help our clients realise the possibilities of using audience data in smart and meaningful ways
- Keep up to date with the media industry and provide opinions and thought leadership to the rest of the agency
- Develop and execute best in class campaigns across market-leading programmatic platforms and develop strong working relationships with key media and tech partners
- Contribute to the upkeep and evolution of programmatic best practices for your client and across the agency, through innovation and robust testing
- Explore the expanding programmatic ecosystem across devices and formats
A bit about yourself:
Required- Solid agency-side or client-side experience working across programmatic display or video. Direct experience of managing DSP activity yourself is a must
- Experience working with media and tech partners; you should be able to critically assess partners and technology for consideration on your client's plans
- Strong analytical skills and a natural affinity for numbers is key; you must be able to analyse raw data, draw conclusions and develop actionable recommendations as needed
- High attention to detail with an understanding of optimisation levers across platforms
- German and English knowledge in verbal and written form
- Experience with planning and running display campaigns on GDN or YouTube
- Further Experience in Social-Media activation platforms (Facebook, TikTok, Snapchat, Instagram)
- Experience with Google Analytics (or similar) and Google Marketing Platform products
- Involvement with running campaigns across multiple countries / languages
Das bieten wir dir - ein inspirierendes Arbeitsumfeld:
REMOTE WORKDeine Arbeit passt sich deinen persönlichen Lebensumständen und der individuellen beruflichen Anforderung an - Nutze unsere hybride Regelung mit 60 % Remote Work neben der gemeinsamen Zeit mit deinem Team in unseren modernen Offices.
ZEIT IST KOSTBAR
Wir arbeiten 39 Stunden pro Woche und bei uns kannst du Überstunden natürlich abbauen. Du hast ein längeres, privates Projekt geplant? Dann nutze unser Sabbatical Programm.
ES IST NOCH KEIN:E MEISTER:IN VOM HIMMEL GEFALLEN
Trainiere deine Skills mit unseren internen und externen Weiterbildungs- und Fortbildungsmöglichkeiten.
PERSPEKTIVE STATT FRUST
In unserem Agenturnetzwerk hast du vielfältige Möglichkeiten dich zu entwickeln, neue Themengebiete zu erlernen und zu meistern.
KLISCHEES GIBT ES AUCH BEI UNS
Ein umfangreiches Onboarding, abwechslungsreiche Team-Events und zahlreiche Corporate Benefits erwarten dich bei uns.
KUNTERBUNT STATT TRIST
Bleib dir treu. Egal ob Hemd, Hoodie, Bluse oder Base Cap, arbeite wie du dich wohlfühlst. Individualität wird bei uns groß geschrieben.
Wer wir sind:
Wir sind groupm, die führende Media-Agenturgruppe der Welt und Teil des globalen Kommunikationsdienstleisters WPP. Mit Hauptsitz in Düsseldorf fungieren wir als Muttergesellschaft der Media-Agenturen MediaCom, Mindshare, Wavemaker und Essence. Weltweit betreuen wir ein Billingvolumen von mehr als 45 Milliarden US$ und sind für jede dritte Werbebotschaft in den Medien TV, Digital, Print, Radio, Out-of-home etc. verantwortlich.Unsere ca. 2.000 Mitarbeiterinnen und Mitarbeiter in Deutschland arbeiten Tag für Tag in starken Teams daran, in den Bereichen Media-Beratung, -Planung, -Forschung und -Kreation die besten Leistungen für unsere Kunden zu erbringen. Erfahre mehr über groupm unter www.campus.groupm.de und bewirb dich innerhalb von 5 Minuten über unser Jobportal. Weitere Infos zum Bewerbungsprozess findest du hier. Wir freuen uns auf deine Bewerbung!
Unsere beliebtesten Benefits
MANAGED REMOTE WORKING
Deine Arbeit passt sich deinen Lebensumständen an - nutze unsere flexible Managed Remote Working Policy.
Flexible Arbeitszeit
Bei uns zählt das Ergebnis, nutze dazu unser flexibles Arbeitszeitmodell.
Individuelle Aus- und Weiterbildung
Die Mediabranche entwickelt sich täglich weiter und unsere Mitarbeiter ebenfalls.
Kein Dresscode
Bei uns kannst du, du selbst bleiben. Komm ins Büro so wie du dich wohlfülst.