Springe zum Hauptinhalt

Manager Media Activation Programmatic (m/f/d) for our Key-Account Google

Düsseldorf; Hamburg; Voll/Teilzeit Mit Berufserfahrung

ABOUT THE ROLE:

As a Manager Programmatic at Essence you will be primarily responsible for managing programmatic display and video campaigns; ensuring on-going and timely optimisation is delivered and constantly looking for opportunities to improve performance. You will be expected to build relationships with key media and technology partners in line with your client’s target audience and work closely together with our planning and client service team. You will also support the professional development of 1-2 junior team members, making spend forecasts, and creating and monitoring campaigns to deliver on agreed targets. Your focus will be on in-depth analysis, trend spotting, accurate execution and leading and developing a team.

SOME OF THE THINGS WE'D LIKE YOU TO DO:

Campaign Management
  • Put together media plans to achieve campaign goals
  • Demonstrate clear and thorough understanding of display advertising and deliver well-developed intelligent campaigns to successfully hit client KPIs
  • Deliver in-depth analysis to understand performance beyond top line metrics
  • Manage the workload of yourself to ensure all deadlines are met
  • Support the development and coaching of junior team members
Client/Stakeholder Management
  • Agree with the clients/internal stakeholders on targets and how best to achieve them. Provide spend forecasts and monitor campaigns
  • Ensure work is in sync with overall media campaigns and plans are in agreement with appropriate Associate Directors and Account Director
  • Work closely with the planning and client service teams
Media Skills
  • Have an in-depth knowledge of digital display, and working knowledge of other biddable platforms (video, social, search)
  • Help our clients realise the possibilities of using audience data in smart and meaningful ways
  • Keep up to date with the media industry and provide opinions and thought leadership to the rest of the agency
  • Develop and execute best in class campaigns across market-leading programmatic platforms and develop strong working relationships with key media and tech partners
  • Contribute to the upkeep and evolution of programmatic best practices for your client and across the agency, through innovation and robust testing
  • Explore the expanding programmatic ecosystem across devices and formats

A BIT ABOUT YOURSELF: 

Required

  • Agency-side or client-side experience (2-3 years) working across programmatic display or video. Direct experience of managing DSP activity yourself is a must
  • Experience working with media and tech partners; you should be able to critically assess partners and technology for consideration on your client's plans
  • Strong analytical skills and a natural affinity for numbers is key; you must be able to analyse raw data, draw conclusions and develop actionable recommendations as needed
  • High attention to detail with an understanding of optimisation levers across platforms
  • Line management experience
  • Advanced German and English language skills in verbal and written form
Desired
  • Experience with planning and running display campaigns on GDN, YouTube, GoogleAds
  • Further Experience in Social-Media activation platforms (Facebook, TikTok, Snapchat, Instagram)
  • Experience with Google Analytics (or similar) and Google Marketing Platform products
  • Involvement with running campaigns across multiple countries / languages

Das bieten wir dir - ein inspirierendes Arbeitsumfeld:

REMOTE WORK
Deine Arbeit passt sich deinen persönlichen Lebensumständen und der individuellen beruflichen Anforderung an - Nutze unsere hybride Regelung mit 60 % Remote Work neben der gemeinsamen Zeit mit deinem Team in unseren modernen Offices.

ZEIT IST KOSTBAR
Wir arbeiten 39 Stunden pro Woche und bei uns kannst du Überstunden natürlich abbauen. Du hast ein längeres, privates Projekt geplant? Dann nutzte unser Sabbatical Programm.

ES IST NOCH KEIN:E MEISTER:IN VOM HIMMEL GEFALLEN
Trainiere deine Skills mit unseren internen und externen Weiterbildungs- und Fortbildungsmöglichkeiten.

PERSPEKTIVE STATT FRUST
In unserem Agenturnetzwerk hast du vielfältige Möglichkeiten dich zu entwickeln, neue Themengebiete zu erlernen und zu meistern.

KLISCHEES GIBT ES AUCH BEI UNS
Ein umfangreiches Onboarding, abwechslungsreiche Team-Events und zahlreiche Corporate Benefits erwarten dich bei uns.

KUNTERBUNT STATT TRIST
Bleib dir treu. Egal ob Hemd, Hoodie, Bluse oder Base Cap, arbeite wie du dich wohlfühlst. Individualität wird bei uns groß geschrieben.

Wer wir sind:
Essence ist eine globale Mediaagentur, die objektive Mediaberatung und -selektion mit Data Science verbindet, um die Beziehungen zwischen Marken und Konsumenten zu bereichern. Zu unseren in Deutschland betreuten Kunden zählen u.a. Google, YouTube, Deutsche Bank, Airbnb und Subway. Essence beschäftigt weltweit über 2.000 Mitarbeiter, investiert über 4.3 Mrd. US-Dollar Mediavolumen und ist in 121 Märkten vertreten, mit Standorten in Nordamerika, EMEA und APAC.
Essence hat in den letzten Jahren mehrere internationale Auszeichnungen für seine Expertise im Bereich Programmatic und AdTech von renommierten Branchenpublikationen erhalten und wurde 2021 vom Campaign Magazine als EMEA Media Agency of the Year ausgezeichnet.

Erfahre mehr über Essence unter www.campus.groupm.de und bewirb dich innerhalb von 5 Minuten über unser Jobportal. Weitere Infos zum Bewerbungsprozess findest du hier. Wir freuen uns auf deine Bewerbung!
Jetzt bewerben

Unsere beliebtesten Benefits

MANAGED REMOTE WORKING

Deine Arbeit passt sich deinen Lebensumständen an - nutze unsere flexible Managed Remote Working Policy.

Flexible Arbeitszeit

Bei uns zählt das Ergebnis, nutze dazu unser flexibles Arbeitszeitmodell.

Individuelle Aus- und Weiterbildung

Die Mediabranche entwickelt sich täglich weiter und unsere Mitarbeiter ebenfalls.

Kein Dresscode

Bei uns kannst du, du selbst bleiben. Komm ins Büro so wie du dich wohlfülst.

Job-Alerts – wir halten dich auf dem Laufenden

Melde dich an, um einer der Ersten zu sein, die aktuelle Jobs erhalten:

Interessensschwerpunkte

Durch das Absenden deiner Daten bestätigst du, dass du unsere Datenschutzerklärung gelesen hast und damit einverstanden bist, E-Mails von uns zu erhalten.