Springe zum Hauptinhalt

Creative Strategy Manager (f/m/d)

Düsseldorf; Hamburg; Vollzeit Mit Berufserfahrung

About the role

The Creative Strategy team is responsible for guiding our clients’ marketing by inspiring and applying audience, cultural, market, and product insights to their creative work. Together with the media strategy team, we develop holistic campaigns that consumers want to engage with. Our team is on the front lines for creating culturally relevant insights as well as delivering data-driven experiences using digital media such as display and social. We are a trusted, knowledgeable, and inspiring decision-making partner to our clients.


Some of the things we'd like you to do:

  • As a Creative Strategy Manager, you will play a pivotal role in shaping and driving the digital creative output for our client’s campaigns and finding new ways of bringing creative and media together through trend analysis, data-driven insight building and audience research
  • You will spend most of your time working closely with the Experience team - Essence’s Creative, Content & Innovation department, as well as other creative agency partners, our Media teams, and Client Services.
  •  Your focus will be on finding opportunities, insights and research and developing the creative strategy for new, innovative digital advertising products, including dynamic creative in display, social, and video. You will also develop the strategy that will set the tone and define the role for media partnerships, branded content, and influencer collaborations
  • Day to day, you’ll be working with senior agency and client stakeholders to  create high-profile briefs. You’ll be setting the guardrails for the creative and content teams, inspiring them with industry-first thinking
  • You will be responsible for developing truly data-driven creative frameworks that our clients can get behind. A lot of what we do is new and emerging. You’ll get to be a part of many industry-defining innovation firsts. We work collaboratively and in a way that fosters fresh thinking

A bit about yourself:

  • You bring several years of experience ideally from a full-service advertising or digital creative agency or in-house creative dept with experience in creative and innovation
  • You have expertise in innovative digital advertising products (contextual and dynamic creative in display, social, and video)
  • You have prior experience in Strategy or Insight roles with a proven record of gathering qualitative and quantitative and generating strategic frameworks
  • You have passion for creative work
  • You have strong influential skills, and confidence in client meetings
  • You have an understanding of digital (and ideally offline) media planning
  • You have working knowledge of Strategy tools; TGI, GWI, Mintel, etc.
  • You are fluent in spoken and written German and English

Das bieten wir dir - ein inspirierendes Arbeitsumfeld:


REMOTE WORK
Deine Arbeit passt sich deinen persönlichen Lebensumständen und der individuellen beruflichen Anforderung an - Nutze unsere hybride Regelung mit 40 % Remote Work neben der gemeinsamen Zeit mit deinem Team in unseren modernen Offices.

ZEIT IST KOSTBAR
Wir arbeiten 39 Stunden pro Woche und bei uns kannst du Überstunden natürlich abbauen. Du hast ein längeres, privates Projekt geplant? Dann nutzte unser Sabbatical Programm.

ES IST NOCH KEIN:E MEISTER:IN VOM HIMMEL GEFALLEN
Trainiere deine Skills mit unseren internen und externen Weiterbildungs- und Fortbildungsmöglichkeiten.

PERSPEKTIVE STATT FRUST
In unserem Agenturnetzwerk hast du vielfältige Möglichkeiten dich zu entwickeln, neue Themengebiete zu erlernen und zu meistern.

KLISCHEES GIBT ES AUCH BEI UNS
Ein umfangreiches Onboarding, abwechslungsreiche Team-Events und zahlreiche Corporate Benefits erwarten dich bei uns.

KUNTERBUNT STATT TRIST
Bleib dir treu. Egal ob Hemd, Hoodie, Bluse oder Base Cap, arbeite wie du dich wohlfühlst. Individualität wird bei uns groß geschrieben.


Wer wir sind:



Essence ist eine globale Mediaagentur, die objektive Mediaberatung und -selektion mit Data Science verbindet, um die Beziehungen zwischen Marken und Konsumenten zu bereichern. Zu unseren in Deutschland betreuten Kunden zählen u.a. Google, YouTube, Deutsche Bank, Airbnb und Subway. Essence beschäftigt weltweit über 2.000 Mitarbeiter, investiert über 4.3 Mrd. US-Dollar Mediavolumen und ist in 121 Märkten vertreten, mit Standorten in Nordamerika, EMEA und APAC.
Essence hat in den letzten Jahren mehrere internationale Auszeichnungen für seine Expertise im Bereich Programmatic und AdTech von renommierten Branchenpublikationen erhalten und wurde 2021 vom Campaign Magazine als EMEA Media Agency of the Year ausgezeichnet.

Erfahre mehr über Essence unter www.campus.groupm.de und bewirb dich innerhalb von 5 Minuten über unser Jobportal. Weitere Infos zum Bewerbungsprozess findest du hier. Wir freuen uns auf deine Bewerbung!
Jetzt bewerben

Unsere beliebtesten Benefits

MANAGED REMOTE WORKING

Deine Arbeit passt sich deinen Lebensumständen an - nutze unsere flexible Managed Remote Working Policy.

Flexible Arbeitszeit

Bei uns zählt das Ergebnis, nutze dazu unser flexibles Arbeitszeitmodell.

Individuelle Aus- und Weiterbildung

Die Mediabranche entwickelt sich täglich weiter und unsere Mitarbeiter ebenfalls.

Kein Dresscode

Bei uns kannst du, du selbst bleiben. Komm ins Büro so wie du dich wohlfülst.

Job-Alerts – wir halten dich auf dem Laufenden

Melde dich an, um einer der Ersten zu sein, die aktuelle Jobs erhalten:

Interessensschwerpunkte

Durch das Absenden deiner Daten bestätigst du, dass du unsere Datenschutzerklärung gelesen hast und damit einverstanden bist, E-Mails von uns zu erhalten.